توهم وزیر خارجه آمریکا درباره اصلاح برجام 
(last modified 1396-11-27T05:54:46+00:00 )
دلو 27, 1396 10:24 Asia/Kabul
  • توهم وزیر خارجه آمریکا درباره اصلاح برجام 

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد نقص‌های موجود درتوافق هسته‌ای ایران را برطرف کند.

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران روزچهارشنبه در واکنش به تلاش آمریکا برای اصلاح برجام گفت: هیچ امکانی برای بازشدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام و یا الحاقیه به برجام و هر تعبیری که به کار می‌برند، وجود ندارد.

«سرگئی ریابکوف» Sergei Ryabkov معاون وزیر خارجه روسیه هم با بیان اینکه برجام توافقی است که بر روی موازنه و مصالحه‌های آن بسیار فکر شده است گفت: مسکو درغیرقابل تغییر بودن «برجام» با قاطعیت در کنار دوستان ایرانی است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیروت، پایتخت لبنان همچنین با دخالت در امور داخلی ایران مدعی شد: باید برنامه‌های موشکی بالستیک ایران مدنظر قرار گیرد. 

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به فعالیت درزمینه برنامه‌های موشکی بالستیک ادامه می‌دهد. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل روز چهارشنبه درواکنش به تلاش آمریکا برای مذاکره درباره برنامه موشکی ایران گفت: ساخت موشک و تکامل یافتن آن ربطی به بیگانگان ندارد.

«علی‌اکبر ولایتی» تصریح کرد: موشک وسیله‌ای دفاعی است و هر کشوری با توجه به شرایط و اقتضائات خود امکانات دفاعی‌اش را انتخاب می‌کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا براساس مصالح ملی در رابطه با ساخت موشک با هدف دفاع کامل از خود مانند نقش موشک دراغلب کشورها عمل می‌کند.

کلیدواژه