آمریکا رتبه نخست جهان در تعداد تیراندازی‌های جمعی
(last modified 1396-11-27T06:14:51+00:00 )
دلو 27, 1396 10:44 Asia/Kabul
  •  آمریکا رتبه نخست جهان در تعداد تیراندازی‌های جمعی

آمریکا بیشترین آمار تیراندازی‌های جمعی مرگبار را در جهان دارد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN؛ آمار مرکز تحقیقاتی لانکفورد در دانشگاه آلاباما در سال 2016 نشان می‌دهد بین سال‌های 1966 تا 2012، آمریکا بیشترین تعداد تیراندازی‌های جمعی مرگبار را در جهان داشته است که عده زیادی درآن کشته کشته شدند.

 آمار مرکز تحقیقاتی لانکفورد در دانشگاه آلاباما نشان می‌دهد درمدت اعلام شده درآمریکا 90 مورد تیراندازی مرگبار رخ داده است؛ بعد از آمریکا، فیلیپین با هجده مورد، روسیه با پانزده مورد و یمن با یازده مورد در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

درآخرین مورد تیراندازی درآمریکا، روز چهارشنبه به دنبال تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در ایالت فلوریدا آمریکا، دست‌کم بیست نفر کشته و حدود 50 نفر زخمی شدند.

درهمین حال؛ خانواده‌های قربانبان تیراندازی در ایالت فلوریدای آمریکا، به بی‌توجهی مقامات آمریکایی درباره پیگیری مساله آزادی اسلحه اعتراض کردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

با وجود درخواست گروه‌های حامی و مدافع حقوق شهروندی در آمریکا، به علت قدرت لابی اسلحه، تاکنون هیچ یک از دولت‌های آمریکا موفق به وضع قوانینی درخصوص محدودیت فروش سلاح در این کشور نشده‌اند.

کلیدواژه