اتحاد ونزوئلا و کوبا برای مقابله با آمریکا
(last modified 1396-12-05T11:29:27+00:00 )
حوت 05, 1396 15:59 Asia/Kabul
  •  اتحاد ونزوئلا و کوبا برای مقابله با آمریکا

جنبش دوستی و همبستگی ونزوئلا و کوبا، بر اتحاد دو کشور برای مقابله با اقدامات مداخله جویانه آمریکا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، کوبا و ونزوئلا روز جمعه در سومین نشست ملی جنبش دوستی و همبستگی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا راههای مقابله با مداخلات  آمریکا  و متحدان غربی کاخ سفید را بررسی کردند.

"یونی گارسیا"  هماهنگ کننده اصلی جنبش همبستگی کوبا-ونزوئلا در کاراکاس، اعلام کرد در این نشست اقدامات انجام شده در سال 2017 را بررسی و همچنین برنامه کاری سال 2018  تدوین شد. 

به گفته "یونی گارسیا"، در این نشست همچنین اثرات محاصره اقتصادی، تجاری و مالی  آمریکا بر کوبا برای بیش از نیم قرن، و اقدامات مشابه علیه ونزوئلا بررسی شد.

هماهنگ کننده اصلی جنبش همبستگی کوبا-ونزوئلا، در ادامه از حضور 12 نماینده از کشورهای آمریکای جنوبی و همچنین نمایندگان جنبش اجتماعی و احزاب سیاسی در این نشست خبر داد.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، جنبش همبستگی ، از اقدامات  "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا ضد مردم ونزوئلا حمایت می کند.

"روخلیو پولانکو" سفیر کوبا در ونزوئلا نیز بر لزوم وحدت و اتحاد دربرابر اقدامات امپریالیستی آمریکا تاکید کرد و گفت همواره مردم و دولت کوبا از دولت و مردم ونزوئلا دربرابر اقدامات مداخله گرایانه کاخ سفید و متحدانش دفاع و حمایت می کنند.

جنبش دوستی و همبستگی متقابل ونزوئلا-کوبا، سال 2003 میلادی تاسیس شد و سازمان های مختلف اجتماعی نیز به این جنبش پیوستند.

 

 

کلیدواژه