حوت 10, 1396 13:51 Asia/Kabul
  • پیشنهاد روسیه برای تشکیل کمیسیون رسیدگی به وضع «رقه» سوریه

وزیر دفاع روسیه از فرستاده سازمان ملل در امور سوریه خواست کمیسیونی بین‌المللی برای رسیدگی به وضع شهر رقه سوریه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی شویگو» (1) وزیر دفاع روسیه با ارائه گزارشی از وخامت اوضاع انسانی در مناطق "التنف" و "رقه" سوریه، برای «استفان دی‌میستورا»(2) نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه پیشنهاد کرد، گذرگاهی انسان‌دوستانه از «التنف» و «الرکبان» در جنوب سوریه گشوده و کمیسیونی بین‌المللی برای بررسی اوضاع انسانی در رقه (شمال سوریه) تشکیل شود.

در این بیانیه همچنین اقدامات مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه برای بهبود اوضاع در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق تشریح شده است.  

شایگو پیشنهاد کرده که به موازات افزایش کریدورهای انسان دوستانه در رقه،  کریدورهای مشابهی نیز در مناطق تحت کنترل نیروهای ائتلاف آمریکایی ایجاد شود.

«ایگور کوناشنکوف»(2) سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه تصریح کرد، مردم در «الرقه» و «التنف» که تحت کنترل نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند، دشوارترین شرایط ممکن را تجربه می‌کنند و نیازمند اقدام فوری جامعه بین‌المللی هستند.  

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و جریان غربی-عربی برای سرنگون کردن دولت قانونی سوریه به نفع رژیم اسرائیل آغاز شد.

کلیدواژه