دیدار هیات کره جنوبی با رهبر کره شمالی
(last modified 1396-12-14T14:04:55+00:00 )
حوت 14, 1396 18:34 Asia/Kabul
  • دیدار هیات کره جنوبی با رهبر کره شمالی

نمایندگان «مون جائه این » رییس جمهوری کره جنوبی، در قالب هیاتی در پیونگ یانگ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و گفتکو کردند.

به گزارش ایرنا، هیات 10 نفره کره جنوبی صبح روز دوشنبه با رهبر کره شمالی درباره چشم انداز از سرگیری مذاکرات بین دوکشور گفت و گو کرد.

چونگ ایوی یونگ فرستاده رییس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی روز دوشنبه پیش از سفر دو روزه به پیونگ یانگ گفته بود، در دیدار با مسئولان ارشد کره شمالی، موضوع مذاکرات صلح و بحران شبه جزیره کره و مسله هسته ای را مطرح خواهد کرد.

پس ازمشارکت تعدادی از ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی و حضور برخی مقامات پیونگ یانگ درمراسم افتتاحیه این بازی ها ،امیدها برای کاهش تنش در روابط دو کره و برقراری ثبات و آرامش در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

آمریکا و متحدان این کشور که نقش به سزایی در افزایش تنش ها در شبه‌جزیره کره دارند، همواره توقف آزمایش های هسته ای کره شمالی را خواستارند، اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا ومتحدان غرب این کشور به تهدیدهای خود ضد کره شمالی ­­ادامه دهند، این کشوربه تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیش دستانه خود ادامه می دهد.

 

کلیدواژه