حوت 15, 1396 09:27 Asia/Kabul
  •  حمایت ترامپ از رژیم صهیونیستی در دیدار با نتانیاهو

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت از مواضع این رژیم در مناطق اشغال شده گفت، ممکن است شخصا" در مراسم گشایش سفارت آمریکا در قدس شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا- دونالد ترامپ روز دوشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید-افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس فرصتی تاریخی است و ما قصد داریم که این رویداد سریعتر عملی شود.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به آغاز عملیات ساخت سفارت این کشور در قدس گفت: همانطور که پیشتر وعده دادیم بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اصرار داریم و درصورت لزوم شخصا" در مراسم گشایش این سفارت خانه حضور خواهم داشت.

ترامپ گفت: مناسبات میان آمریکا و اسراییل هیچگاه به این اندازه گرم و صمیمانه نبوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار با قدر دانی از رییس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن (قدس اشغالی) به عنوان پایتخت اسراییل و تلاش برای انتقال سفارت آن کشور به قدس گفت: اسراییل پیشرفت خود را مرهون حمایت های آمریکااست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح هسته ای، خواستار تشدید فشارهای آمریکا ضد ایران شد.

نتانیاهو بدون اشاره به ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه و حملات این رژیم به اراضی فلسطینی، لبنان و سوریه مدعی شد که بزرگترین چالش در منطقه خاورمیانه، ایران است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در نشست سالیانه ی کمیته ی امور عمومی اسرئیل و آمریکا (آیپک) و دیدار با رئیس جمهور آمریکا وارد واشنگتن شده است. 

 

کلیدواژه