حوت 16, 1396 09:38 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: برجام اصلاح یا لغو شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در دیدار با رهبران کنگره آمریکا همسو با رئیس جمهوری این کشور که همواره خواستار برهم زدن برنامه جامع اقدام مشترک است گفت: برجام اصلاح یا لغو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» روز سه شنبه پس از سخنرانی در «کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل» (آیپک) AIPAC با تعدادی زیادی از قانونگذاران آمریکایی و رهبران دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از جمله «میچ مک کانل» Mitch McConnell رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنا، «چاک شومر» Chuck Schumer رهبر اقلیت حزب دموکرات در سنا و «پل رایان» Paul Ryan رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدارها با ادعای اینکه برجام دارای نقایص زیادی است از مقامات آمریکا خواست در راستای رفع این نقایص تلاش کنند.

«نتانیاهو» افزود اگر این نقایص رفع نشود برجام باید لغو شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از نیز بارها  خواستار اصلاح و یا در صورت امکان لغو برجام شده بود.

ترامپ با ادعای این که توافق هسته ای تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند خواهان تغییر مفاد برجام در راستای منافع واشنگتن است.

این در حالی است که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای بارها با تاکید بر این که «برجام» متعلق به جامعه بین المللی است خاطر نشان کرده اند، این توافقی نیست که دوجانبه تنظیم شده باشد و بتوان تغییری در آن اعمال کرد.

جهان برخلاف ترامپ و نتانیاهو خواهان حفظ برجام است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از دلو 1394 اجرایی شده است.

کلیدواژه