حوت 17, 1396 11:56 Asia/Kabul
  • اظهارات ضد ایرانی وزیران خارجه بریتانیا و عربستان

وزیر امور خارجه بریتانیا در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود در اظهاراتی پوچ و بی اساس مدعی شد، "ایران ایفاگر نقشی مخرب و خطرناک در یمن است!"

به گزارش خبرگزاری مهر، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای عربستانی خود با تکرار ادعاهایی پوچ و بی اساس گفت: ایران در حال ایفای نقشی مخرب و خطرناک در یمن است و ثبات را در منطقه برهم می زند.

جانسون در ادامه ادعا کرد که عربستان سعودی برای حمایت از دولت قانونی (!) یمن یک ائتلاف تشکیل داده است».

وزیر امور خارجه عربستان نیز در این کنفرانس خبری از توافق دولت متبوع خود با بریتانیا «بر سر ضرورت مهار ایران» سخن گفت.

عادل الجبیر با این ادعای مضحک که «جنگ در یمن بر عربستان تحمیل شده است!» مدعی شد که دولت عربستان از «فرآیند گذار و گفتگوی سیاسی در یمن حمایت می کند!»

«محمد بن سلمان» ولیعهد رژیم سعودی در حالی به بریتانیا سفر کرده است که «ترزامی می» نخست وزیر بریتانیا از سوی برخی گروه های مدنی و حقوق بشری مخالف حملات عربستان ضد یمن تحت فشار قرار دارد.

شرکت های تسیلحاتی بریتانیا از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن با وجود مخالفت سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری بیش از شش میلیارد و 400 میلیون دلار سلاح به رژیم آل سعود فروخته اند.

تجاوز نظامی عربستان به یمن با حمایت آمریکا و بریتانیا از مارس 2015 تاکنون به کشته شدن بیش از سیزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه