رهبر کره شمالی: رئیس جمهور کره جنوبی دیگر نگران آزمایش های موشکی پیونگ یانگ نباشد
(last modified 1396-12-19T04:43:40+00:00 )
حوت 19, 1396 09:13 Asia/Kabul
  • رهبر کره شمالی: رئیس جمهور کره جنوبی دیگر نگران آزمایش های موشکی پیونگ یانگ نباشد

«کیم جونگ اون» Kim Jong-un رهبر کره شمالی تصریح کرد دیگر لازم نیست «مون جائه این» Moon Jae-in رئیس جمهور کره جنوبی نگران آزمایش های موشکی کره شمالی باشد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، از ماه می سال 2017 که «مون جائه این» که از تبار یک خانواده کره شمالی است، قدرت را در انتخاباتی زودهنگام در اختیار گرفت، کره شمالی 10 فروند موشک بالستیک آزمایش کرده است.

بر اساس این گزارش رهبر کره شمالی در دیدار هفته گذشته خود با هیات کره جنوبی به سرپرستی «چونگ ایو-یونگ» Chung Eui-yong خاطرنشان کرده است مساله توقف آزمایش های موشکی پیونگ یانگ جدی است.

«کیم جونگ اون» به «چونگ ایو-یونگ» تاکید کرده است دیگر هر مشکلی میان دو طرف با خط تلفنی ارتباطی که با  رئیس جمهور کره جنوبی دارد، حل و فصل خواهد شد.

«چونگ ایو-یونگ» پس از بازگشت از کره شمالی اعلام کرد سومین دور از گفت‌وگوهای کره جنوبی و کره شمالی با حضور سران دو کشور در اواخر ماه آوریل در منطقه امنیتی مشترک «پان‌مون‌جوم»  Panmunjom برگزار می‌شود.

پس ازمشارکت تعدادی از ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی و حضور برخی مقامات پیونگ یانگ درمراسم افتتاحیه این بازی ها وسپس سفر هیاتی از سئول به کره شمالی، امیدها برای کاهش تنش در روابط دو کره و برقراری ثبات و آرامش در شبه جزیره کره افزایش یافته است.