حوت 20, 1396 19:29 Asia/Kabul
  • نویسنده آمریکایی: سامانه موشکی آمریکا عامل بی ثباتی منطقه است

کارشناس آمریکایی می گوید، آنچه باعث بی ثباتی وضعیت راهبردی در خاورمیانه شده است سیستم‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا در اروپاست، نه برنامه موشکی ایران.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «مارشا فریمن»(1) کارشناس مسائل سیاسی و نویسنده آمریکایی در پاسخ به اینکه اروپایی‌ها ظاهرا به دنبال اعمال محدودیتهای جدید علیه برنامه های موشکی ایران هستند، گفت: این یک ادعای قدیمی است که برنامه موشکی ایران تهدیدی برای اروپاست.

فریمن تاکید کرد، اما آنچه باعث عدم ثبات در وضعیت راهبردی منطقه شده است، استقرار موشکهای ضدبالستیک ناتو و آمریکا در مرز اروپا با روسیه به بهانه مقابله با حمله احتمالی از سوی ایران است.

این کارشناس همچنین در واکنش به گزارش نیویورک تایمز درمورد تلاش کشورهای اروپایی برای یک توافق هسته ای جایگزین با اعمال محدودیت بر برنامه موشکی ایران وتمدید مدت انقضای توافق گفت: مانور حول محور توافق هسته‌ای بخشی از سیاستهای راهبردی بزرگتر درخاورمیانه است.

«مارشا فریمن» تصریح کرد، اروپایی‌ها سعی در ایفای نقش میانجی بین ایران و آمریکا را دارند و ازسوی دیگر به دنبال راهی هستند تا تهدید واشنگتن علیه توافق را خنثی کنند، اما در دولت آمریکا نیز اختلاف نظراتی درمورد نحوه برخورد با توافق هسته‌ای وجود دارد.

کلیدواژه