حوت 23, 1396 09:11 Asia/Kabul
  • ترامپ: برجام بدترین توافق‌ است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در جمع تفنگداران دریایی آمریکا در ایالت کالیفرنیا این کشور دوباره گفت: برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» بدترین توافق است.

به گزارش رادیو دری،ترامپ پیشتر نیز بارها بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا)، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک و بد خوانده بود.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای این که این توافق تنها منافع ایران را تامین می کند خواهان تغییر مفاد برجام و یا درصورت امکان  لغو آن است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر طرف های برجام اما بارها با تاکید بر این که «برجام» متعلق به جامعه بین المللی است خاطر نشان کرده اند، این توافقی نیست که دوجانبه تنظیم شده باشد و بتوان تغییری در آن اعمال کرد.

جهان برخلاف ترامپ خواهان حفظ برجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ترامپ همچنین در ادامه یاوه گویی هایش جمهوری اسلامی ایران را مسئول بیشتر بی ثباتی ها در منطقه برشمرد و مدعی شد ایران در پشت تمامی مشکلات خاورمیانه است.

رئیس جمهوری آمریکا 21 میزان 96 هم با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت تهران از تروریسم شد و سپاه پاسداران را  در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

سپاه پاسداران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ خوشایند نیست.

کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن  در سال های اخیر به واسطه حمایت های همه جانبه آمریکا از گروه های تروریستی، آماج حملات، ناامنی و کشتار مردم بی گناه خود بوده اند.

کلیدواژه