بیانیه ضد ایرانی کاخ سفید در مورد تحولات یمن
(last modified 1397-01-11T09:01:32+00:00 )
حمل 11, 1397 13:31 Asia/Kabul
  • بیانیه ضد ایرانی کاخ سفید درمورد تحولات یمن
    بیانیه ضد ایرانی کاخ سفید درمورد تحولات یمن

در شرایطی که دولت آمریکا، حامی اصلی رژیم آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن بوده است کاخ سفید با صدور بیانیه ای ایران را به تلاش برای ناامن کردن یمن و منطقه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای ایران را به تلاش برای ناامن کرده یمن و منطقه خاورمیانه متهم کرده و همچنین مدعی شده است که جنبش مردمی انصارالله یمن به روند حل مسالمت آمیز بحران این کشور متعهد نیست.

کاخ سفید در بیانیه خود، همچنین مدعی شده  که انصار الله یمن، در روند تلاش های بین المللی و سازمان ملل برای از سرگیری راهکار سیاسی مانع تراشی می کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در صفحه توئیتری خود با محکوم کردن دخالت آمریکا در جنگ یمن، حجم مشارکت واشنگتن  در بزرگترین فاجعه انسانی جهان در یمن را باورنکردنی توصیف کرد و نوشت، دولت آمریکا اکنون با برنامه‌ریزی و هدایت جنگ یمن، درصدد تامین منافع خود و تشدید اختلاف در خاورمیانه است.

عربستان به همراه برخی کشورهای عربی از جمله امارات از سه سال پیش حمله نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن را آغاز کرد که این حملات منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر شده است. 

کلیدواژه