سرطان 20, 1395 17:36 Asia/Kabul
  • چراغ سبز به جاسوسان خارجی برای فعالیت در خاک پاکستان

دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان ، نشست شورای امنیت ملی این کشور را تمسخر آمیز دانست و گفت برآیند این نشست نشان داد پاکستان پیشتر به جاسوسان خارجی اجازه داده بود در این کشور فعالیت کنند.

بسم الله خان کاکر ، دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور در گفت و گو با رادیو پشتو برون مرزی ؛ با اشاره به تصمیم روز چهارشنبه شورای امنیت ملی پاکستان به رهبری نواز شریف ، مبنی بر این که فعالیت جاسوسان در این کشور ، افشاء خواهد شد ، تصریح کرد در چنین سخنان منطقی وجود ندارد و اینگونه ادعاها فقط برای انحراف افکار عمومی بیان می‎شود.

کاکر ، دستگیری "عبدالاحد" که گفته می‎شود عضو سرویس مخفی افغانستان در یکی از مناطق شهر چمن بود ، ادعایی بیش ندانست و تاکید کرد در مرزهای چمن رفت و آمد زیاد است ، گاهی قاقچیان هم از مرز عبور می‎کنند که با مقامات مرزی هماهنگ هستند و هر وقت مقامات مرزی بخواهند فردی را دستگیر کنند ، مدعی می‎شوند جاسوس برای افغانستان است.

دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور همچنین با اشاره ساماندهی طالبان توسط پاکستان ، گفت پاکستان طالبان را در منطقه قندهار افغانستان که نسبت به سایر مناطق این کشور از جمله هلمند و غیره آرام بوده ، ساماندهی کرده است و می‎خواهد این منطقه ناامن شود و برای دولت افغانستان مشکلاتی به وجود بیاورد.

دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور ، تصریح کرد پس از شکست فرایند مذاکرات صلح با طالبان ، جنگی لفظی بین افغانستان و پاکستان آغاز شده است و پاکستان با این کار(فرایند صلح) می‎خواست به جهانیان وانمود کند طرفدار صلح طالبان در افغانستان است ، در حالی که اینگونه نیست و تا زمانی که پاکستان به اهداف خود در افغانستان نرسد ، به جنگ و ناامنی در این کشور پایان نمی‎دهد.