تاکید لاوروف برغیر قانونی بودن حضور آمریکا در سوریه
(last modified Tue, 03 Apr 2018 03:37:15 GMT )
حمل 14, 1397 08:07 Asia/Kabul
  • تاکید لاوروف برغیر قانونی بودن حضور آمریکا در سوریه

"سرگئی لاوروف"وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی و بر خلاف منشور سازمان ملل متحد است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا ،"لاوروف" افزود،نباید فراموش کرد که آمریکا نیروهای ویژه و هوایی خود را غیرقانونی به سوریه اعزام کرده است و ائتلاف نظامی تشکیل شده توسط کاخ سفید نیز غیرقانونی است.

لاوروف ادامه داد،این اقدامات آمریکا،منشور سازمان ملل را که بر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای عضو این سازمان تاکید دارد، نقض کرده است.

وی سپس تصریح کرد،آمریکا فقط حضور خود را در سوریه با احداث مراکز نظامی مستحکم نمی کند بلکه مراکز حکومتی تشکیل می دهد.

وی افزود،مقام های آمریکایی بارها اعلام کرده اند که طرح تجزیه سوریه را دنبال نمی کنند،اما نتوانستند ما را قانع کنند که چنین هدفی ندارند.

این سخنان "سرگئی لاوروف" در واکنش به ادعای اخیر" دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ترک سوریه در آینده نزدیک،ابرازشد.

ترامپ با اشاره به این که آمریکا قرار نیست در جهنم داعش گرفتار شود مدعی شد این کشور خیلی زود، سوریه را ترک می‌کند واکنون دیگران باید این مسئولیت را بپذیرند.

 وزارت خارجه آمریکا اما پس از این موضع‌گیری «دونالد ترامپ» اعلام کرد،آمریکا برنامه‌ای برای خروج سریع از سوریه در دستور کار ندارد.