آغاز نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه
(last modified 1397-01-15T10:48:42+00:00 )
حمل 15, 1397 15:18 Asia/Kabul
  • آغاز نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه

دومین نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات قبلی برای حل بحران سوریه در آنکارا (پایتخت ترکیه) آغاز شد .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، در این نشست که با حضور « حسن روحانی» ، «رجب طیب اردوغان » و «ولادیمیر پوتین » روسای جمهوری  ایران ، ترکیه و روسیه در آنکارا آغاز شده است ، تحولات سوریه و راههای اجرای تفاهم نامه های نشست قبلی آستانه قزاقستان و نیز نتایج نشست سران این سه کشور در سوچی روسیه ، بررسی می شود .

« محمد جواد ظریف » ، «سرگئی لاوروف »و «مولود چاووش اوغلو » وزرای امور خارجه ایران ، ترکیه و روسیه نیز در این نشست حضور دارند.

رییس جمهوری اسلامی  ایران در حاشیه این نشست با « رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین »به طور جداگانه دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با آنان گفت‌وگو کرد.

طی دو روز گذشته کارشناسان ارشد سه کشور ایران ، ترکیه و روسیه  درباره تحولات سوریه ،جلسات تخصصی در آنکارا برگزار کرده و نتیجه مباحث مطرح شده کارشناسی خود را به نشست سران امروز ارائه کردند.

حفظ تمامیت ارضی  سوریه و برقراری آتش بس در این کشور و همچنین  گام‌های لازم برای مبارزه با تروریسم و حل سیاسی مسله سوریه  از موضوعات اصلی دستور کار  نشست آنکارا است .