حمل 16, 1397 10:08 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع روسیه: داعش درحال ایجاد پایگاه در افغانستان است

وزیر دفاع روسیه گفت: پس از برخورد قاطع ائتلاف ایران و روسیه با تروریست‌ها در سوریه، داعش در مناطق دیگر و به ویژه در افغانستان درحال ایجاد پایگاه است.

«سرگئی شویگو» Sergey Shoygu وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو، با بیان این که اکنون پنج هزار و 400 داعشی در افغانستان حضور دارند، تصریح کرد؛ پس شکست داعش در سوریه، این گروه تروریستی در حال ایجاد پایگاهی جدید در آفریقا و افغانستان است؛ مابقی هم به کشورهایشان در آسیا و اروپا بازمی‌گردند.

شویگو با انتقاد از نقش بی‌ثبات‌کننده نظامیان آمریکا در ۵۰ سال اخیر در آسیای مرکزی افزود: افغانستان در حال تبدیل شدن به مأمن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است؛ آنها ممکن است حتی به دیگر مناطق اوراسیا نفوذ کنند. 

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: قبل از شروع عملیات روسیه در سوریه درسال 2015، ائتلافی به رهبری آمریکا، اصطلاحاً با داعش می‌جنگید، اما نتیجه کار این بود که داعش روز به روز زمین‌های بیشتری را در سوریه و عراق اشغال می‌کرد.

وزیر دفاع روسیه اظهار کرد، پس از تشکیل اتحاد ضدتروریستی بین ایران، ترکیه و روسیه، شرایط عوض شد؛ بخش‌های بزرگی از سوریه از اشغال تروریست‌ها آزاد شد و ایده ایجاد به اصطلاح خلافت اسلامی در سوریه از بین رفت.

کلیدواژه