حمل 16, 1397 10:52 Asia/Kabul
  • روسیه: مسکو به طالبان کمک تسلیحاتی نمی کند

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه چهارشنبه شب بار دیگر ادعای رسانه های آمریکایی مبنی بر کمک تسلیحاتی روسیه به گروه طالبان را رد کرد.

رسانه های آمریکایی همواره تلاش می کنند روسیه را حامی طالبان و عامل اصلی  ناامنی افغانستان معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا»Maria Zakharova همچنین به جنایت های واشنگتن در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا کشتار غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی این کشور به مناطق مسکونی در افغانستان را انکار می کند.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش برد اما از آن تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

«زاخارووا» در خصوص مساله «اسکریپال» نیز تصریح کرد؛ موج بزرگی از اطلاعات غیرواقعی و دروغین در مساله اسکریپال از طرف بریتانیا بوجود آمده است.

«سرگئی اسکریپال» Sergei Skripal و دخترش، چهارم مارس (13 حوت 1396) در بریتانیا با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شدند.

بریتانیا، روسیه را مسئول مسموم شدن اسکریپال و دخترش می داند.

این در حالی است که روسیه این اتهام را رد و اعلام کرده است آماده همکاری با بریتانیا برای یافتن حقیقت است.

با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری می کند.

در همین حال؛ بریتانیا و بیش از 25 کشور از جمله آمریکا، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در روزهای اخیر بیش از 150 دیپلمات روس را به بهانه دخالت مسکو در حادثه مسمومیت اسکریپال اخراج کرده اند.

غربی ها از هر بهانه و حادثه ای برای فشار بر روسیه استفاده می کنند.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو به ویژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

کلیدواژه