حمل 18, 1397 09:38 Asia/Kabul
  • تظاهرات پاکستانی ها در حمایت از مردم کشمیر

به دنبال افزایش تنش ها بین هند و پاکستان در "کشمیر" پاکستانی ها روز جمعه برای اعلام "همبستگی با مردم کشمیر" به خیابان ها آمدند .

به گزارش رادیو دری، در پی درگیری های روز یکشنبه هفته جاری میان معترضان و نیروهای نظامی هند در کشمیر تحت کنترل این کشور- دستکم 20 نفر کشته و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

راهپیمایی ها و اعترض های روز جمعه در پاکستان پس از برگزاری نشست اضطراری دولت فدرال پاکستان برگزار شد و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در آن نشست اعلام کرد برای حمایت از مردم کشمیر 6 آوریل- روز همبستگی با مردم این خطه است.

این درحالی است که پنحم فوریه هر سال - در تقویم پاکستان به عنوان روز همبستگی با مردم کشمیر نامگذاری شده ولی به دلیل وقوع حوادت اخیر- راهپیمایی حمایت از مردم کشمیر در روز جمعه نیز در این کشور برگزار شد.

احزاب مذهبی پاکستان نظیر حزب جماعت اسلامی - حزب علمای اسلامی پاکستان و دیگر احزاب این کشور در برگزاری برنامه امروز نقش آفرینی کردند. پیشتر شاهد خاقان عباسی در دیدار با مسئولان منطقه کشمیر با ابراز تاسف از وضعیت مناطق اشغالی گفته بود:سازمان ملل باید هر چه سریع تر یک نماینده ویژه برای کشمیر مشخص کند.

هند سالهاست با مستقرکردن هزاران نظامی، مناطقی ازکشمیر را تحت کنترل  خود در آورده و طی سه دهه 68 هزار نفر را به قتل رسانده است.

مردم کشمیر خواهان اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت کشمیرهستند.

کلیدواژه