حمل 19, 1397 18:15 Asia/Kabul
  • ایران زیر بار تغییر برجام نمی رود

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+ 5 به عنوان یک معاهده بین المللی مهم یاد کرد و نوشت: ایران هرگز زیر بار تغییر برجام نخواهد رفت.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل ازشین هوا، از دیدگاه جمهوری ایران ایران تمام طرف ها باید به این پیمان بین المللی پایبند باشد و مفاد آن را با دقت مراعات کنند، چراکه جایی برای رایزنی های دوباره با هدف تغییربرجام وجود ندارد.

خبرگزاری رسمی چین با اشاره به تهدیدهای «دوناد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای تغییر برجام و در مقابل هشدار تهران به واشنگتن برای پرهیز از هرگونه تصمیم گیری نادرست وعجولانه دراین باره افزود: چنانچه آمریکا و اروپا بخواهند تصمیمی نادرست درباره برجام بگیرند تهران هم مسیری دیگر را دنبال خواهد کرد.

همچنین پایگاه خبری "چاینا اُرگ" china org.cn  نیز در گزارشی از برجام به عنوان یک توافق نمادین و مهم بین المللی یاد کرد که پس از چند دوره مذاکره طولانی مدت در سال 2015 میلادی حاصل شده است.

وزارت خارجه چین اخیرا با اعلام پایبندی پکن به برجام از دیگر طرف های این معاهده بین المللی خواست تا ازاین توافق مهم پایبند باشند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک شامل انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلماناز ماه ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه در اجرای برجام بدعهدی، و تهدید کرده است چنانچه این توافق تغییر نکند، از آن خارج خواهد شد.