حمل 21, 1397 08:22 Asia/Kabul
  • پوتین اتهام غرب علیه سوریه را رد کرد

رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان، ادعای کشورهای غربی علیه سوریه در بکارگیری سلاح شیمیایی را رد کرد.

به گزارش ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عصر دوشنبه درگفتگوی  تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان- ضمن بررسی اوضاع سوریه، هرگونه اقدام تحریک آمیز و شایعه پراکنی ضد سوریه بویژه ادعای اخیر درباره بکارگیری سلاح شیمیایی ازسوی نیروهای ارتش سوریه در منطقه "دوما"ی این کشور را محکوم کرد.

پوتین همچنین بر اهمیت انسجام تلاش های جامعه جهانی برای کمک های انسانی به افراد نیازمند در سوریه مطابق قطعنامه2401 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در ادامه مذاکره تلفنی به تفصیل درباره اوضاع مناطق جنوب و شرق اوکراین با توجه به اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه در شرق این کشور گفت وگو کردند.

تروریست ها شامگاه شنبه شهر دوما نزدیک دمشق را هدف حمله شیمیایی قرار دادند که بر اثر آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. آمریکا و دیگر حامیان تروریست های سوری بلافاصله ارتش سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده اند.

این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در آستانه آزادسازی این شهر قرار دارند و پیش تر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی هشدار داده بود.

 

کلیدواژه