روسیه: آمریکا بجای تهدید سوریه به وضعیت فاجعه بار رقه رسیدگی کند
(last modified 1397-01-23T04:10:37+00:00 )
حمل 23, 1397 08:40 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا بجای تهدید سوریه به وضعیت فاجعه بار رقه رسیدگی کند

وزارت دفاع روسیه  روز چهارشنبه در بیانیه ای خطاب به آمریکا اعلام کرد: بجای تهدید موشکی به وضع اسف بار شهر رقه رسیدگی کند که براثر بمباران هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به شدت تخریب شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای با ابراز نگرانی از بروز فاجعه انسانی در شهر «رقه» و اخبار جعلی مبنی بر حمله شیمیایی به شهر «دوما» سوریه، خاطرنشان کرد: تروریست ها چند بار صحنه سازی حمله شیمیایی به شهر «دوما» را تمرین کرده بودند و تاکنون چند انبار حاوی مواد شیمیایی سمی هم از تروریست ها به دست آمده است. 

تروریست‌های «جیش الاسلام»، مسقر درمنطقه «دوما» درغوطه شرقی شنبه شب، دمشق را به حمله شیمیایی به این منطقه و کشتار ده ها نفر متهم کردند. اتهامی که دولت سوریه قاطعانه آن را رد کرده است.

رسانه های غربی و عربی حامی تروریست ها پس از این ادعای تروریست ها، جنگ روانی شدیدی را علیه دمشق آغاز کردند.

آمریکا و برخی کشورهای هم پیمانش از جمله بریتانیا و فرانسه با استفاده از این فضا سازی بدون در اختیار داشتن مستندات و مدارک معتبر، دولت سوریه را به این حمله متهم کردند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، ارتش این کشور هیچ اثری از حمله شیمیایی به منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه نیافته است.

ارتش سوریه در راستای حمایت از مردم این کشور از 26 فوریه (7 حوت 1396) عملیاتی را برای پاکسازی غوطه شرقی از تروریست ها آغاز کرده است. اکنون تنها منطقه «دوما» در غوطه شرقی در اشغال تروریست ها است.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در این منطقه مهم هستند.

کلیدواژه