ثور 12, 1397 10:45 Asia/Kabul
  •  دیدار « رجب طیب اردوغان » با رئیس جمهوری کره جنوبی

رییس جمهوری ترکیه در دیدار با رییس جمهوری کره جنوبی در سئول از نشست تاریخی« کیم جونگ اون » Kim Jong-un " رهبر کره شمالی و « مون جائه این» "Moon Jae-in رییس جمهوری کره جنوبی ، استقبال کرد .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی روزنامه حریت چاپ ترکیه، «رجب طیب اردوغان » دردیدار با «مون جائه این» ، رییس جمهوری کره جنوبی  با تاکید بر اینکه دیدار و نشست سران دو کره نقش مهمی در صلح جهانی داشت، ابراز امیدواری کرد، کره جنوبی این روند را همچنان با قاطعیت ادامه دهد.

رییس جمهوری ترکیه بر آمادگیآنکارا  برای کمک برای حل بحران شبه جزیره کره تاکید کرد .

 «مون جائه این » و «کیم جونگ اون »جمعه گذشته در روستای مرزی «پانمونجوم»  ، درباره عاری شدن منطقه شبه جزیره کره از سلاح هسته ای  به توافق رسیده وموافقت کردند،  جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و به هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر پایان  دهند .

رییس جمهوری ترکیه همچنین  در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار با تاکید بر گسترش رواط دوجانبه تجاری و اقتصادی افزود، میزان مبادلات تجاری میان ترکیه و کره جنوبی به 7 میلیارد 500 میلیون دلار در سال رسیده است ،اما این رقم کافی نیست .

«رجب طیب اردوغان » رییس جمهوری ترکیه دیروز سه شنبه پس از دیدار و گفتگو با مقامات ازبکستان از این کشور وارد کره جنوبی شد .