ثور 12, 1397 12:37 Asia/Kabul
  • آغاز نشست بین المللی جاده ابریشم با حضور ایران در ترکمنستان

نشست بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» با حضور هیات هایی از 20 کشور جهان از جمله ایران در منطقه گردشگری 'آوازه' شهر ترکمنباشی ترکمنستان ، گشایش یافت .

به گزارش ایرنا،« قربانقلی‌ بردی‌ محمداف»رییس جمهوری ترکمنستان امروز چهارشنبه در آغاز این نشست بین المللی تاکید کرد ، هدف و موضوع اصلی این نشست احیای جاده بزرگ ابریشم، بررسی و تبیین سیاست‌های مرتبط با سیستم و دالان های حمل و نقل، ترانزیت منطقه ای کالا و نیز افتتاح بندر جدید ترکمنباشی است که عصر امروز بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

« قربانقلی‌ بردی‌ محمداف» افزود ، بندر جدید بین المللی ترکمنباشی  مجهز به آخرین فناوری ها و دستآوردهای نوین در سامانه بنادر و استانداردهای معتبر جهانی یک اقدام جدید در حمل و نقل دریایی خزر و منطقه است و نقش مهمی در توسعه و گسترش همکاری های حمل و نقلی و ترانزیت کالا خواهد داشت. 

«عباس آخوندی »وزیر حمل و نقل و شهرسازی ایران که سرپرست هیاتی ایرانی را در همایش بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» در  شهر ترکمنباشی ترکمنستان بر عهده دارد ، قرار است با «قربانقلی‌ بردی‌ محمداف» دیدار ودر مراسم افتتاحیه بندر بین المللی جدید «ترکمنباشی» و نیز اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در این کشور شرکت کند .

کلیدواژه