عذرخواهی حامیان صلح آمریکایی از مردم ایران
(last modified 1397-02-21T08:55:22+00:00 )
ثور 21, 1397 13:25 Asia/Kabul
  • عذرخواهی حامیان صلح آمریکایی از مردم ایران

حامیان صلح آمریکایی از مردم ایران به علت نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی رئیس جمهوری امریکا عذرخواهی کردند.

به گزارش ایرنا، بیش از پنج هزار نفر از نخبگان سیاسی، هنرمندان و فعالان مدنی آمریکایی حامی صلح با امضای نامه ای خطاب به مردم ایران بابت رفتار خطرناک، اتهامات بی پایه و اساس و تصمیم یک جانبه دونالد ترامپ  رئیس جمهوری امریکا در خروج از  برجام عذرخواهی کردند.

در این نامه همچنین از این که دولت امریکا، توافقنامه ای فعال را زیر پا گذاشته است که نه تنها آمریکا بلکه فرانسه، روسیه، انگلیس، چین، آلمان امضا کرده و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، ابراز شرمساری شده است.

حامیان صلح آمریکایی در این نامه تصریح کردند: برخلاف رئیس جمهوری کشورشان، معتقدند توافق، توافق است و می خواهند تنش ها در خاورمیانه کاهش یابد و در صلح و آرامش با مردم ایران زندگی کنند.

حامیان صلح آمریکایی تاکید کردند که دولت آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران یا خاورمیانه را ندارد و نباید به عربستان سعودی و رژیم اسرائیل که به نقض حقوق بشر متهم هستند سلاح بفروشد و یا نیروهای نظامی اعزام کند.  

فعالان مدنی و سیاسی آمریکایی در این نامه تاکید کردند، امریکا بهتر است به جای آنکه به دیگر کشورها بگویید  چگونه خود را اداره کنند معایبی که در جامعه این کشور از نابرابری های گسترده و نژاد پرستی و سیستم سیاسی فاسد متاثر از پول وجود دارد را پاک کند.

حامیان صلح آمریکایی از سازمان ملل خواستند امریکا را بخاطر نقض توافقنامه هسته ای ایران مجازات کند و از اروپا، روسیه و چین نیز خواستند این توافق را زنده نگهدارند. 

ترامپ سه شنبه گذشته در ادامه یکجانیه گرایی هایش، توافق بین المللی برجام را نقض و روز پنجشنبه بخشی از تحریمات مورد نظر را ضد ایران اعمال کرد.

کلیدواژه