واکنشها به خروج دیپلمات قاتل آمریکایی از پاکستان
(last modified 1397-02-25T07:51:45+00:00 )
ثور 25, 1397 12:21 Asia/Kabul
  •  واکنشها به خروج دیپلمات قاتل آمریکایی از پاکستان

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان ، اقدام اسلام آباد در اجازه دادن به دیپلمات آمریکایی قاتل شهروند پاکستانی، برای ترک این کشور را محکوم کردند.

به گزارش کانال رادیوو تلویزیون اردو سحر،«جوزف امانوئل هال»  وابسته نظامی سفارت آمریکا که هفتم آوریل در حالت مستی با خودروی خود دوجوان پاکستانی را در اسلام آباد زیر گرفت و باعث مرگ یکی از آنان شد، دیروز دوشنبه پاکستان را ترک کرد.

این در حالی است که احزاب سیاسی و مذھبی پاکستان از جمله مجلس وحدت مسلمین،ائتلاف جعفریہ و عوامی تحریک در پی خروج جوزف امانوئل هال از  پاکستان گفتند، خروج  دیپلمات قاتل آمریکایی  شهروند پاکستانی از اسلام آباد به منزله زانو زدن دولت پاکستان در برابر آمریکا است.

امائوئل حال دو روز پیش قصد داشت به همراه هیاتی آمریکایی از طریق فرودگاه نورخان از پاکستان فرار کند اما آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به دلیل نداشتن مجوز خروج از سوی وزارت خارجه، به این دیپلمات اجازه خروج از کشور را نداد.

به گزارش رسانه ها، جان باختن جوان پاکستانی به علت بی توجهی دیپلمات آمریکایی به قوانین راهنمایی و رانندگی ، بحران دیپلماتیک تازه‌ای را در روابط اسلام آباد و واشنگتن ایجاد کرده است.

 

کلیدواژه