ثور 26, 1397 08:30 Asia/Kabul
  • به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی در یونان

شهروندان یونانی روز سه شنبه با برگزاری تظاهرات، حمایت و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا؛ تظاهر کنندگان یونانی با سردادن شعارهایی چون «بیت المقدس متعلق به مردم فلسطین است، «از کشتار مردم مظلوم فلسطین دست بردارید» و «ما حامی مردم فلسطین هستیم» با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را محکوم کردند. 

در همین حال؛ «آلفونسو داستیس»Alfonso Dastis وزیر خارجه اسپانیا روز سه شنبه با انتقاد از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، استفاده از زور از سوی صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین تظاهرات فلسطینیان را مشروع دانست و واکنش نظامیان صهیونیست را غیر انسانی و مغایر با قوانین بینالمللی توصیف کرد.

دولت آمریکا روز دوشنبه در اقدامی جنجالی و غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تاکید کردند. 

در تظاهرات دیروز(دوشنبه) مردم فلسطین ضد اشغالگریهای رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بیش از 50 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 2000 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کلیدواژه