نشست شورای امنیت درباره سوریه؛ فرافکنی آمریکا، روشنگری روسیه
(last modified 1397-02-26T19:54:56+00:00 )
ثور 27, 1397 00:24 Asia/Kabul
  • نشست شورای امنیت درباره سوریه؛ فرافکنی آمریکا، روشنگری روسیه

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع بررسی آخرین تحولات مربوط به سوریه، به صحنه رویارویی نمایندگان آمریکا و روسیه تبدیل شد.

«کلی کوری» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت با موضوع سوریه، با طرح ادعاهای بی‌اساس ضد ایران، مدعی شد نیروهای ایران از خاک سوریه، راکت‌هایی را به سمت اسرائیل پرتاب کردند. 

«کلی کوری» با این ادعا که سامانه موشکی ایران در سوریه مستقر بوده و اسرائیل را نشانه رفته است، مدعی شد اگر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با شورای امنیت همکاری نکند، باید آماده هزینه دادن باشد. 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هم در نشست شورای امنیت در واکنش به ادعای معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل ضد ایران، گفت: بیشتر سخنان طرف آمریکایی درباره ایران بود، درحالی که موضوع نشست شورای امنیت، سوریه است. 

«دیمیتری پولیانسکی» اظهار کرد: نماینده آمریکا پیش از سرزنش روسیه یا ایران، بگویید چرا نیروهای آمریکایی در سوریه حضور دارند و هدف واقعی آنها چیست؟ 

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: تروریست‌ها در مناطق تحت نفوذ آمریکا تردد می‌‌کنند و بیم آن می‌رود پس از عقب‌‌نشینی آمریکا از این مناطق، داعش دوباره به تشدید فعالیت‌های خود بپردازد.

«منذر منذر» معاون نماینده سوریه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت خطاب به آمریکا، فرانسه و انگلیس گفت: همان‌گونه که طرح‌های این کشورها در حلب و غوطه‌شرقی شکست خورد، در سراسر خاک سوریه نیز شکست می‌خورد. 

«منذر منذر» تصریح کرد: هیات‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در سازمان ملل متحد به دروغ‌آفرینی درباره واقعیت سوریه باهدف خدشه‌دار نشان دادن چهره دولت دمشق عادت کرده‌اند. 

کلیدواژه