اردوغان: سازمان ملل درقبال فاجعه غزه مردود شد
(last modified 1397-02-27T03:44:12+00:00 )
ثور 27, 1397 08:14 Asia/Kabul
  •  اردوغان: سازمان ملل درقبال فاجعه غزه مردود شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، گفت: سازمان ملل متحد درقبال اقدامات خشونت‌آمیز اسرائیل در غزه فرو پاشید و شکست خورد.

به گزارش رویترز؛ اردوغان روز چهارشنبه با بیان این که سکوت در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، به معنای شروع راهی خطرناک است، تاکید کرد: اکثریت جامعه‌جهانی در رویارویی با تحولاتی که در غزه رخ داد، ناکام ماندند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اگر اقدامات اسرائیل با سکوت بیشتری ازسوی کشورها همراه شود، جهان به سوی هرج و مرج پیش خواهد رفت که راهزنان آن را رهبری می‌کنند.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه با شهادت 62 فلسطینی رو به تیرگی گذاشته است. آنکارا روز سه‌شنبه در اعتراض به اقدام صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینیان ساکن غزه، سفیر رژیم صهیونیستی را از خاک ترکیه اخراج کرد.

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس، با انتشار بیانیه‌ای کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرد و سکوت جامعه جهانی را درقبال این جنایت، شرم‌آور خواند.

قرار است درپی خشونت‌ وحشیانه نظامیان صهیونیست ضد تظاهرکنندگان فلسطینی در غزه، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی روز جمعه در استانبول به ریاست ترکیه برگزار شود. 

کلیدواژه