ایران خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی جنایات صهیونیست ها شد
(last modified 1397-02-28T04:58:10+00:00 )
ثور 28, 1397 09:28 Asia/Kabul
  •  ایران خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی جنایات صهیونیست ها شد

جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تشکیل کمیته حقیقت یاب برای رسیدگی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و پیامدهای اقدام آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،این پیشنهاد روز پنجشنبه در نشست فوق العاده کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول مطرح شد. 

در این نشست، کارشناسان 57 کشور اسلامی مواضع جهان اسلام را درباره آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد، تدوین کردند. 

سند بیانیه این نشست روز جمعه در نشست فوق العاده وزیران خارجه و همچنین سران کشورهای اسلامی در استانبول مطرح و به تصویب گذاشته می شود.

محکومیت کشتارهای بی رحمانه فلسطینی ها به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و تشکیل ساختاری برای محاکمه جنایت کاران اسرائیلی در دادگاه های بین المللی از جمله مسائل مطرح در سند بیانیه کارشناسان ارشد است. 

نشست فوق العاده وزیران خارجه و همچنین سران سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، برگزار می شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در این نشست شرکت خواهند کرد.

مردم باریکه غزه روز دوشنبه همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات‌ با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس دستکم 62 فلسطینی را شهید و  بیش از 2900 نفر را زخمی کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، 15 قوس 1396 با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراهم کند.

دولت آمریکا روز دوشنبه این تصمیم را عملی کرد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید.

قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه