ثور 28, 1397 08:59 Asia/Kabul
  •  نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات فلسطین در استانبول

نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در اراضی اشغال شده فلسطین بویژه اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس - در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا- این نشست به دعوت رییس جمهوری - نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه و میزبانی این کشور به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد- وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

در همین چارچوب روز پنجشنبه نشست کارشناسان ارشد این اجلاس در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نمایندگان کشورهای اسلامی پیش نویس بیانیه نشست را برای جلسه وزرای امور خارجه و سران که قرار است امروز ظهر و عصر برگزار شود- تدوین و تهیه کردند.

بر اساس برنامه، ظهر جمعه نشست وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در هتل هیلتون استانبول برگزار می شود و بر اساس اعلام وزیر امور خارجه ترکیه، 40 کشور اسلامی برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

عصر جمعه نیز نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس در محل سالن کنگره مرکزی استانبول برگزار می شود.

جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در این نشست حضور خواهد داشت و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست شرکت خواهند کرد.

ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی، سران و وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی را به منظور بررسی وضعیت سرزمین های اشغالی فلسطین برای نشست فوق العاده این سازمان در استانبول دعوت کرده است.

در پی افتتاح سفارت آمریکا در قدس سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه شد و در پی شهادت 62 نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار فلسطینی - ترکیه همراه با برخی کشورهای اسلامی اقداماتی را برای محکومیت این اقدام و اعلام همبستگی با مردم فلسطین آغاز کردند.

دبیر و سردبیر:محمدی

کلیدواژه