ثور 30, 1397 08:34 Asia/Kabul
  • افشای مداخله عربستان و امارات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

روزنامه نیویورک‌ تایمز آمریکا روز شنبه در گزارشی جنجالی، جزئیاتی از روابط پشت پرده تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با امارات و عربستان را افشا کرد.

بر اساس گزارش نیویورک‌ تایمز، «دونالد ترامپ جونیور» Donald Trump Jr، فرزند ارشد ترامپ چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با «جرج نادر» George Nader فرستاده ویژه امارات و عربستان دیدار کرده است.

«جرج نادر» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی

در این دیدار یک صهیونیست متخصص جمع‌آوری اطلاعات، جهت‌دهی به افکار عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی و راه انداختن موج‌های تبلیغاتی و روانی به نام «جوئل زامل» Joel Zamel نیز حضور داشته است.

«جوئل زامل»

فرستاده امارات و عربستان در این دیدار به «دونالد ترامپ جونیور» گفته است ولیعهد های امارات و عربستان سعودی مایلند به پیروزی ترامپ در این انتخابات کمک کنند.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی این دیدار ارائه کمک به تیم ترامپ در انتخابات و برقراری روابط با افراد و نزدیکان وی بود که پس از انتخابات تقویت شد.

این دیدار، 13 جوزا 1395 در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته است.

اطلاعات این گزارش جنجالی می‌تواند روند تحقیقات درباره مداخله خارجی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نقش آن‌ها در پیروزی ترامپ را وارد مرحله جدیدی کند.

از قرار معلوم «رابرت مولر»  بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، سرگرم بررسی تعاملات بین «نادر» و «زامل» است.

بر اساس این گزارش «جرج نادر» هم اکنون در حال همکاری با «رابرت مولر» است.

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی  با حمایت از ترامپ به دنبال اهداف مختلف از جمله برهم زدن «برجام» بوده اند.

«ترامپ» سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

تنها رژیم سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، و رژیم آل خلیفه از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

 

کلیدواژه