سرلشکر صفوی: آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست
(last modified 1397-03-02T11:37:39+00:00 )
جوزا 02, 1397 16:07 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران، با بیان اینکه قدرت آمریکایی ها در حال افول و نزول است، گفت: آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست چون جهان در حال چند قطبی شدن قدرت است.

سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر در تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به مواضع ضد ایرانی مقام های آمریکایی اظهار کرد: مواضع خصمانه اخیر وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا غیر خردمندانه است و مردم منطقه و جهان این مواضع را قبول ندارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، افزود: مقام های آمریکایی که ادعا می کنند ایران در کشورهای همسایه دخالت می کند بدانند استراتژی جمهوری اسلامی دخالت سیاسی و نظامی نیست و حضور ایران در سوریه و عراق، به دعوت رسمی دولت این کشورها و به عنوان مستشار نظامی است.

سرلشکرصفوی، تصریح کرد: آمریکایی ها حضور متجاوزانه در شرق فرات دارند و حضور نظامی آنان در خلیج فارس و لشکر کشی آشکار به افغانستان و عراق، منطقه غرب آسیا را نا امن کرده است.

وی، با بیان اینکه ایران امروز به عنوان قدرت اول منطقه غرب آسیا شناخته می شود، اظهار کرد: موقعیت ژئوپلیتیکی و قدرت فرهنگی و سیاسی و نظامی ایران به قدری افزایش یافته ‌است که جمهوری اسلامی می تواند از امنیت ملی و منافع ملی خود دفاع کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تاکید کرد: آینده متعلق به ملت های اسلامی منطقه و ملت های به ستوه آمده از ظلم آمریکا و صهیونیست ها است و اخراج بیگانگان از منطقه غرب آسیا توسط ملت های منطقه، یک احتمال قوی است.

 

کلیدواژه