جوزا 11, 1397 11:04 Asia/Kabul
  • هشدار رییس ستاد مشترک ارتش امریکا به سوریه

امریکا در ادامه تهدیدهای خود به بشار اسد رییس جمهوری سوریه هشدار داد از توسل به زور برای باز پس گیری مناطق شمال شرق سوریه که در کنترل "نیروهای دمکراتیک کرد" متحد واشنگتن قرار دارد، خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنرال "کنت مکنزی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پنج شنبه شب گفت: همه گروه ها در سوریه باید بدانند حمله به نیروهای نظامی آمریکا یا متحدان ما در ائتلاف (بین المللی ضد داعش) یک سیاست بی نهایت بد خواهد بود.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه درباره مناطق تحت اشغال گروه شبه نظامی "دمکراتیک کرد سوریه" در شمال شرق و شرق این کشوربه شبکه خبری روسیا الیوم گفت: تنها مشکل باقی مانده در سوریه، نیروهای دمکراتیک هستند که با انها مذاکره می کنیم و در صورت بی ثمر بودن این روش، برای آزادی مناطق تحت اشغال این شبه نظامیان، به زور متوسل می شویم.

نیروهای موسوم به "دمکراتیک کرد سوریه" با حمایت آمریکا و همپیمانانش با اجرای عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه، قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

کلیدواژه