شکست آمریکا در شورای‌ امنیت برای محکوم کردن مقاومت فلسطین
(last modified 1397-03-12T03:38:10+00:00 )
جوزا 12, 1397 08:08 Asia/Kabul
  • شکست آمریکا در شورای‌ امنیت برای محکوم کردن مقاومت فلسطین

قطعنامه پیشنهادی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و در محکومیت گروه‌های مقاومت فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل رد شد.

پس از این‌که قطعنامه پیشنهادی کویت در حمایت از ملت فلسطین روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با وتوی آمریکا روبه‌رو شد، این کشور در حمایت از جنگ‌افروزی رژیم اسرائیل اقدام کرد اما شکست خورد. 

سه کشور کویت، روسیه و بولیوی به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که شلیک موشک ازسوی گروه‌های فلسطینی در غزه به سوی اسرائیل را محکوم می‌کرد، رای مخالف و 11 کشور به آن رای ممتنع دادند و در نهایت این قطعنامه آمریکایی در حمایت از رژیم صهیونیستی رای نیاورد. 

پیش از این؛  قطعنامه پیشنهادی کویت باهدف رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی و در حمایت از ملت فلسطین، با وتوی آمریکا، راه به‌جایی نبرد. 

«ناصر العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل متحد پس از اینکه آمریکا قطعنامه پیشنهادی آن کشور را در حمایت از ملت فلسطین، در شورای امنیت وتو کرد، گفت: ناتوانی شورای امنیت در اجرای مسئولیت‌هایش، اوضاع را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بحرانی‌تر می‌کند.

نظامیان صهیونیست از 10 حمل 1397 (روز زمین) تاکنون، بیش از 120 فلسطینی را در جریان راهپیمایی حق بازگشت در مناطق مرزی باریکه غزه به ضرب گلوله‌ شهید کردند و بیش از 13 هزار فلسطینی هم در حمله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

کلیدواژه