نعیم قاسم: آمریکایی‌ها از ایرانی که توان شکست اسرائیل را دارد، می‌ترسند
(last modified 1397-03-12T10:15:00+00:00 )
جوزا 12, 1397 14:45 Asia/Kabul
  • نعیم قاسم: آمریکایی‌ها از ایرانی که توان شکست اسرائیل را دارد، می‌ترسند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش آمریکا برای تحریم ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه دفاع کند، چون آن‌ها از ایرانی که توان شکست اسرائیل را دارد، می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که روز گذشته (جمعه) در بیروت برگزار شد، تصریح کرد: اگر قدس آزاد شود، انسانیت و جهان آزاد می‌شود و بر این اساس بود که امام خمینی (ره) روز قدس را روز جهانی نام‌گذاری کردند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است؛ امسال نیز 18 جوزا برابر با 23 رمضان روز جهانی قدس است.

همچنین در این مراسم، «شیخ ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از موضع جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در فلسطین، عراق و سوریه و در جهان اسلام که همواره در کنار مظلومان و مستضعفان جهان بوده است، قدردانی کرد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در پیامی به این مراسم با اشاره به تلاش ایران برای افزایش توان دفاعی خود در برابر هر گونه حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ایران همواره از مقاومت شجاعانه مردم لبنان در برابر اسرائیل و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت کرده و در پیروزی ارتش، مردم و محور مقاومت در شکست رژیم اشغالگر شریک بوده است.

روز دوشنبه 14 جوزا مصادف با بیست و نهمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

کلیدواژه