امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس مسلمانان جهان را متحد کرد
(last modified Wed, 06 Jun 2018 11:06:24 GMT )
جوزا 16, 1397 15:36 Asia/Kabul
  • امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس مسلمانان جهان را متحد کرد

تحلیلگر سیاسی و دبیرکل جنبش جوانان پاکستان، ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس را نشان از نگاه بلند ایشان به تحولات جهان اسلام خواند و گفت: نامگذاری یک روز به عنوان روز جهانی قدس به اتحاد بیشتر مسلمانان جهان منجر شد.

'محمد عبدالله حمیدگل' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد پاکستان با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم های روز جهانی قدس، گفت:اگر ˈروز قدس نبود، فلسطین و قدس فراموش می شد و نامگذاری روز قدس به ابتکار امام خمینی(ره) شاهکاری برای گسترش اتحاد جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه فلسطین به همه مسلمانان، مسیحیان و آزادگان جهان تعلق دارد، افزود:جهان اسلام این روزها درگیر مشکلات درونی خود شده و در این شرایط رژیم صهیونیستی در حال نظاره درگیری مسلمانان است.

این فعال سیاسی پاکستان اضافه کرد:امام خمینی (ره) از همان آغازین روزهای پیروزی بر استکبار امریکا و غرب، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت و در این راستا روزی را به نام ˈروز جهانی قدسˈ و دفاع از فلسطین و ملت آن نامگذاری کرد.رئیس حزب تحریک جوانان پاکستان همچنین با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت:امام خمینی (ره) با انقلاب خود امیدی تازه به مسلمانان جهان برای رهایی از ظلم و استبداد قدرت های طاغوتی داد.

 محمدعبدالله حمیدگل در ادامه سخنانش گفت:امام خمینی (ره) از چنان شخصیت عظیمی برخوردار بود که نه تنها در منطقه تاثیر فراونی گذاشت بلکه مردم آن سوی مرزها و اقیانوس ها را نیز تحت تاثیر قرار داد.

 وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) پدید آورنده بزرگترین تحول سیاسی در جهان امروز بود و ایشان با انقلاب خود، با توکل بر خدا و همراهی مردم به جنگ استکبار و صهیونیسم رفت. وی گفت : امروز همه مظلومان جهان و قربانیان ظلم و جور حکومت های خودکامه طاغوتی، از امام خمینی (ره) به عنوان قهرمانی یاد می کنند که توانست به کمک مردم، طاغوت زمان را در ایران سرنگون کند.

این تحلیلگر سیاسی و دبیرکل جنبش جوانان پاکستان همچنین گفت:انقلاب اسلامی ایران تنها محدود به جغرافیای ایران نمی شود بلکه موج این انقلاب مرزهای جغرافیایی را شکسته و پیام آن به گوش همه مظلومان رسیده است.دبیرکل جنبش جوانان پاکستان در پایان سخنانش در این گفت و گو با تبیین نقش امام خمینی(ره) در وحدت جهان اسلام گفت:هیچ کس نمی تواند منکر نقش ایشان در ایجاد وحدت مسلمانان از فرقه های گوناگون شود.