جوزا 19, 1397 08:41 Asia/Kabul
  •  برگزاری همایش روز جهانی قدس در آتن

همایشی تحت عنوان «رژیم جنایات کار و غاصب صهیونیستی، قاتل کودکان فلسطینی» به مناسبت روز جهانی قدس در شهر آتن یونان برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «مجید مطلبی شبستری» سفیر ایران در یونان در این همایش که از سوی انجمن شیعیان مقیم یونان، انجمن مسلمانان این کشور و هیات حمایت از آرمان فلسطین برگزار شد گفت: امروز در شرایطی مسلمانان و آزاد اندیشان جهان روز جهانی قدس را برگزار می کنند که ظلم و جنایت اشغالگران صهیونیست علیه مردم بیگناه و ستمدیده فلسطین همچنان ادامه دارد.

مطلبی شبستری تاکید کرد: برقراری صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه تنها از طریق حل مسایل اساسی از جمله پایان اشغال فلسطین، بازگشت همه آوارگان و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف به سرانجام خواهد رسید.

«عشیر حیدر» نماینده انجمن شیعیان یونان هم در این همایش اظهار کرد: امام خمینی (ره) همیشه حامی فلسطین و مردم مظلوم این سرزمین بودند و با اعلام آخرین روز جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، راه مبارزه با رژیم صهیونیستی برای آزادی قدس شریف را برای مسلمانان مشخص و شرایط رسیدن به این هدف را وحدت امت اسلامی عنوان کردند.

«انا استو» مسئول روابط عمومی انجمن مسلمانان یونان نیز در همایش «رژیم جنایات کار و غاصب صهیونیستی، قاتل کودکان فلسطینی» گفت: ایران تنها کشوری در جهان است که از آرمان ملت فلسطین کاملا دفاع می کند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاستهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، روز جمعه هشتم  ژوئن برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار شد.