واشنگتن شلیک موشک به ریاض را محکوم کرد
(last modified 1397-04-05T03:45:00+00:00 )
سرطان 05, 1397 08:15 Asia/Kabul
  •  واشنگتن شلیک موشک به ریاض را محکوم کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اقدام اخیر ارتش یمن در شلیک چند فروند موشک به پایتخت عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد ارتش یمن با حمایت‌ ایران این موشک‌ها را شلیک کرده است.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یکشنبه شب در پاسخ به تجاوز و جنایات وحشیانه رژیم سعودی در یمن، مرکز اطلاعات وزارت دفاع و چندین مقر وابسته به پادشاهی عربستان را در ریاض هدف قرار داد.

آمریکا در حالی شلیک موشک از یمن به عربستان را محکوم کرد که در سه سال گذشته هیچگاه تجاوز و جنایت های عربستان سعودی در یمن را محکوم نکرده است.

عربستان با حمایت امارات،  آمریکا و رژیم صهیونیستی از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده‌اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

 

کلیدواژه