پمپئو: با همتایان اروپایی‌ام درباره ایران رایزنی می‌کنم
(last modified 1397-04-07T05:38:25+00:00 )
سرطان 07, 1397 10:08 Asia/Kabul
  • پمپئو: با همتایان اروپایی‌ام درباره ایران رایزنی می‌کنم

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت: هفته آینده در بروکسل با همتایان اروپایی اش دیدار خواهد کرد تا با آنها درخصوص یافتن راهی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران رایزنی کند.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در امریکا، واشنگتن سیاست های خصمانه تری علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پمپئو همچنین به انتخابات پارلمانی اخیر عراق اشاره کرد و مدعی شد آمریکا می تواند از نفوذ ایران در عراق بکاهد.

آمریکایی‌ها همواره خواهان تضعیف روابط راهبردی ایران و عراق هستند؛ اما بغداد توجه‌ای به این خواست آمریکایی‌ها ندارد.

بسیاری از مقامات عراقی از جمله «حیدرالعبادی» نخست وزیر و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق بارها از کمک‌های ایران به عراق در جنگ با تروریسم قدردانی کرده‌اند. مقامات و مردم عراق همچنین خواستار ادامه حمایت‌های ایران در مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده عراق هستند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان  با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد.

نیروهای عراقی با کمک های مستشاری ایران، جمعه 17 نوامبر 2017 (26 عقرب 1396) موفق شدند شهر «راوه» در استان الانبار (غرب عراق) (آخرین پایگاه داعش در عراق)  را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

کلیدواژه