مهر تایید سنا بر گزارش مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا
(last modified Wed, 04 Jul 2018 13:02:14 GMT )
سرطان 13, 1397 17:32 Asia/Kabul
  •  مهر تایید سنا بر گزارش مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد با "ارزیابی جامعه اطلاعاتی" مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مداخله و رئیس‌جمهوری روسیه شخصا این کمپین را تایید کرده، موافق است؛ اگرچه اذعان دارد که به داده‌های حساسی که این گزارش را تایید می‌کند، دسترسی نداشته است.

کمیته اطلاعات سنا در گزارش خود اعلام کرد: ارزیابی جامعه اطلاعاتی یک محصول اطلاعاتی دقیق است. کمیته اطلاعات سنا با این ارزیابی‌های اطلاعاتی  دقیق مبنی بر این که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شخصا کمپین مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را تایید کرده، موافق است.

ارزیابی جامعه اطلاعاتی به رسانه‌های دولتی راشاتودی و اسپوتنیک به عنوان رسانه‌هایی که در این کمپین مداخله مشارکت داشته‌ و به عنوان پلتفورمی برای پیام رسانی کرملین به مخاطبان روس و بین‌المللی عمل کرده‌اند، اشاره کرده است.

با این حال سنای آمریکا در این گزارش تاکید کرد که ارزیابی جامعه اطلاعاتی فقط خلاصه‌ای از فعالیت‌های رسانه‌های دولتی روسیه را در سال ۲۰۱۲ فراهم کرده و نتوانسته است ارزیابی روزآمدی را از توانایی‌های رسانه‌های روس در سال ۲۰۱۶ فراهم کند.

سنای آمریکا در توضیح این که چطور این گزارش می‌تواند به مداخله روسیه در انتخابات سال۲۰۱۶ ارتباط داشته باشد، ناکام بوده و این یک نقص حساب می‌شود.

کمیته سنا همچنین بدون دسترسی به بخش اعظم داده‌های ارزیابی جامعه اطلاعاتی که باید به آنها تکیه کند به این نتیجه‌ها رسیده است.

کمیته اطلاعات سنا باید به آژانس‌هایی تکیه کند که اطلاعات حساس را به طور دقیق گزارش می‌دهند اما کمیته اطلاعات سنا ظاهرا فقط با پرسیدن از نویسندگان این گزارش مبنی بر این که آیا ارزیابی جامعه اطلاعاتی دقیق است یا خیر به این نتیجه رسیده‌اند که گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی دقیق بوده است.

همانطور که جیمز کلاپر، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا در مه ۲۰۱۷ به کنگره گفته بود، ارزیابی جامعه اطلاعاتی را عده‌ای تحلیلگر گزینشی نوشته اند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مارس گذشته گزارش خود را درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا منتشر کرد اما مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که این گزارش فاقد شواهد کافی برای قضاوت است .

تحقیقات کلی کمیته اطلاعات سنای آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد و این کمیته هر از گاه گزارش های موقت را مانند گزارش اخیر ارائه می کند.

همزمان با تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس سنا، تحقیقات در خصوص پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به ریاست "رابرت مولر" همچنان ادامه دارد و تاکنون تعدای از نزدیکان ترامپ به عنوان بخشی از این تحقیقات به طور رسمی مجرم شناخته شده اند.

 

کلیدواژه