سرطان 16, 1397 08:34 Asia/Kabul
  • شکایت چین از آمریکا به سازمان تجارت جهانی 

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که این کشور در اعتراض به تعرفه‌های جدید آمریکا بر محصولات وارداتی از این کشور، بار دیگر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، همزمان با آغاز اعمال تعرفه 25 درصدی آمریکا بر روی 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی، پکن نیز روز جمعه تعرفه مشابهی بر کالاهای آمریکایی اعمال کرد.

چین که پیشتر گفته بود آغازگر این جنگ نخواهد بود در تقابل با آمریکا، 34 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی روی کالاهای وارداتی از این کشور اعمال کرد، یعنی دقیقا همان مبلغی که آمریکا اعمال کرده بود.

در نشست هفته گذشته شورای کالای تجارت جهانی هم نمایندگان نزدیک به 40 کشور جهان به سیاست های تجاری دولت آمریکا معترض شده بودند.

ترامپ از زمان روی کار آمدنش همواره تجارت آزاد را عامل اصلی نابسامانی اقتصاد آمریکا دانسته و تهدید کرده است موانعی بر سر راه آن ایجاد می کند.

ترامپ در این راستا به تهدید و ارعاب شرکا و رقبای آمریکا مانند چین و حتی شرکای اروپایی پرداخته و این کشورها از گزند اقدامات ترامپ در زمینه تجاری و اقتصادی در امان نبوده اند.

اعمال تعرفه 25 درصدی برفولاد وارداتی و تعرفه 10 درصدی بر آلومینیوم وارداتی به آمریکا با تصمیم ترامپ موجب نارضایی شدید شرکای تجاری امریکا به ویژه چین و اتحادیه اروپا شده است.

کلیدواژه