سرطان 16, 1397 18:27 Asia/Kabul
  • زلزله 6 ریشتری ژاپن را لرزاند

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر راس ساعت 20:23 دقیقه امشب (شنبه) به وقت محلی، منطقه شیبا در غرب توکیو پایتخت ژاپن را لرزاند.

به گزارش ایرنا از 'ان.اچ.کی' تلویزیون دولتی ژاپن، سازمان هواشناسی این کشور اضافه کرد این زمین لرزه در مرکز اقیانوس آرام در ساحل شرقی شیبا در عمق 50 کیلومتری زمین روی داده است.

در حالی که برخی رسانه ها به دنبال این زمین لرزه، از صدور هشدار سونامی در این کشور خبر داده اند اما سازمان هواشناسی ژاپن صدور هشدار سونامی را رد کرده است.

در عین حال سازمان فوریت های اضطراری ژاپن اعلام کرده است با توجه به ادامه باران های سیل آسا و زلزله اخیر، احتمال وقوع سونامی در مناطقی از این کشور وجود دارد.

بر اثر بارش باران سیل آسا و رانش زمین ناشی از آن در دو روز گذشته، دست کم 49 نفر جان باخته و حدود 50 نفر دیگر مفقود شده اند.

همچنین به بیش از چهار میلیون و 720 هزار نفر از ساکنان مناطق مرکزی و غربی این کشور دستور داده شده است خانه‌های خود را تخلیه کنند و صدها خانه نیز تا کنون تخریب شده است.

50 هزار نیروی پلیس، آتش‌نشان و اعضای نیروهای مسلح در عملیات جستجو و نجات قربانیان و بازماندگان این حوادث شرکت دارند.

سازمان هواشناسی ژاپن بارندگی شدید را برای چند روز آینده پیش‌بینی کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، بیش از 1.5 میلیون نفر از مناطق تحت تاثیر سیل در ژاپن، مجبور به ترک منازل خود شده‌اند و البته از تعداد اصلی زخمی های این حادثه هنوز گزارشی منتشر نشده است.