سرطان 19, 1397 08:16 Asia/Kabul
  •  استعفایی دیگر در کابینه بریتانیا؛ جانسون وزارت خارجه را ترک کرد

دفتر نخست وزیر بریتانیا از استعفای «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه این کشور خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رسانه های بریتانیایی، علت استعفای جانسون را اعتراض به طرح «ترزا می»،  نخست وزیر این کشور، درباره نحوه اجرایی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا "برگزیت" گزارش کرده اند.

دفتر نخست وزیری بریتانیا اعلام کرد: ترزا می، بعد از ظهر (دوشنبه) استعفای بوریس جانسون را از سمت وزیر امور خارجه پذیرفت و از زحمات وی قدردانی کرد.

بنابراعلام دفتر نخست وزیری بریتانیا، جانشین جانسون به زودی اعلام خواهد شد.

"دیوید دیویس" وزیر امور برگزیت بریتانیا نیز صبح دیروز به همراه معاونش، در اعتراض به طرح برگزیتی "ترزا می" استعفا کرده است.

این استعفاهای اعتراضی در حالی است که ترزا می روز جمعه مدعی شده بود که موافقت کلی اعضای کابینه‌ اش را درباره برنامه اجرایی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جلب کرده است.

استعفای این دو وزیر، دامنه اعتراض ها را در دولت بریتانیا به روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا گسترش داده و در واقع ادامه نخست وزیری ترزا می را در معرض خطر قرار می دهد.

براساس عرف سیاسی در بریتانیا چنانچه 48 تن از نمایندگان خواستار برکناری رهبر حزب خود شوند، انتخابات درون حزبی آغاز می شود.اگر روند مخالفت ها در حزب محافظه کار افزایش یابد، این مساله می تواند در نهایت به برکناری ترزا می منجر شود.

 

کلیدواژه