سرطان 30, 1397 12:22 Asia/Kabul
  •  افشاگری در مورد آزار جنسی در دانشگاه اوهایو آمریکا

بیش از ۱۰۰ دانشجوی سابق یک دانشگاه در اوهایوی آمریکا، اعلام کردند که از سوی پزشک این دانشگاه مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، بیش از 100 دانشجوی قدیمی دانشگاه اوهایو در آمریکا اعلام کردند که از سوی دکتر«ریچارد استراس» پزشک سابق این دانشگاه که در سال 2005 خودکشی کرد مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ اند.

جزئیات درباره رسوایی جنسی دکتر ریچارد استراس، زمانی فاش شد که 5 نفر از دانشجویان سابق این دانشگاه به دلیل سوءاستفاده جنسی از آنها و پیگیری نکردن مقامات دانشگاه در خصوص این موضوع، شکایت کردند.

این دانشجویان، «جیم جردن» (Jim Jordan)  نماینده اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا که در آن زمان دستیار مربی ورزشی دانشگاه اوهایو بود را هم به دلیل اطلاع داشتن از این رسوایی جنسی و بی‌توجهی به آن متهم کردند.

این درشرایطی است که این نماینده جمهوری‌خواه همه اتهامات را تکذیب کرده است.

 مطرح شدن اتهامات علیه این پزشک، از ماه آوریل سال جاری میلادی 2018  آغاز شد، زمانی که دانشگاه اوهایو اعلام کرد تحقیقاتی را علیه یکی از پزشکان سابق آغاز کرده است.

بنابر اعلام این دانشگاه، در مصاحبه‌هایی که با حدود 200 دانشجوی سابق شد، مشخص گردید که بیش از 100 دانشجو قربانی سوء استفاده جنسی این پزشک شده‌اند. 

مقامات عالی‌رتبه چندین دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی آمریکا، در سالهای اخیر به آزار جنسی متهم شده اند. 

از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، دانشگاه دولتی میشیگان و کالیفرنیا اشاره کرد. 

کلیدواژه