اسد 04, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • نتایج انتخابات پاکستان؛ خوشحالی هواداران حزب تحریک انصاف

پس از پایان انتخابات سراسری مجالس ملی و ایالتی پاکستان و شروع شمارش آرای کاندیداها در حوزه‌های اخذ رای، هواداران حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری «عمران خان» به خیابان آمدند. 

به گزارش ایرنا؛ هواداران «عمران خان» و حزب تحریک انصاف پاکستان با به راه انداختن کارناوال‌ در خیابان‌ها، به شادی و پایکوبی پرداختند.

کمیسیون انتخابات پاکستان نتایج نهایی و رسمی انتخابات سراسری این کشور را امروز (پنجشنبه) اعلام می‌کند. براساس نتایج غیررسمی انتخابات سراسری پاکستان تاکنون، حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» در 105 منطقه، حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف در 71 منطقه، حزب مردم به رهبری بلاول بوتو زرداری در 39 منطقه و نمایندگان مستقل در 18 منطقه حائز برتری نسبی شدند.

درهمین حال؛ «شهباز شریف» نامزد انتخابات پاکستان و برادر نواز شریف نخست وزیر پیشین و زندانی این کشور با ادعای تقلب در انتخابات، نتایج غیررسمی شمارش آرا را رد کرد.

انتخابات حساس پارلمانی پاکستان روز چهارشنبه در سراسر این کشور برگزار شد. بیش از 100 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند.

درمجموع 12 هزار و 570 نامزد انتخاباتی برای کسب 849 کرسی مجالس ملی و ایالتی پاکستان رقابت کردند.  

انتخابات جدید در پاکستان برای مشخص شدن ترکیب جدید مجالس ملی و پارلمان‌های ایالتی در این کشور به دلایل مختلف ازحساسیت‌های قابل توجهی در مقایسه با دوره‌های پیشین برخوردار است.

کلیدواژه