تایید سلامت برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان از طرف رییس بازرسی اتحادیه اروپا
(last modified Sat, 28 Jul 2018 03:38:09 GMT )
اسد 06, 1397 08:08 Asia/Kabul
  •  تایید سلامت برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان از طرف رییس بازرسی اتحادیه اروپا

رییس هیات اعزامی بازرسان اتحادیه اروپا بر انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان اعلام کرد، نحوه برگزاری انتخابات در این کشور رضایت بخش بوده و از نگاه بازرسان، انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، «مایکل گیلر» عصر جمعه پس از اعلام نتیجه انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان و مشخص شدن پیروز انتخابات، درنشست خبری با رسانه ها در اسلام آباد گفت ، بازرسان اعزامی، تعرفه‌های انتخابات را کنترل کردند و در آن، مشکلی مشاهده نشد.

وی افزود ، در مجموع ، عملکرد کمیته ناظر بر انتخابات پارلمانی پاکستان در مقایسه با سال 2013 بهتر بوده است .

رییس هیات اعزامی بازرسان اتحادیه اروپا بر انتخابات پارلمانی پاکستان در عین حال خاطرنشان کرد،گزارش جامع درباره عملکرد کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان به زودی اعلام می شود.

بر اساس اعلام نتیجه روز جمعه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان 115 کرسی نمایندگی مجلس ملی این کشور را از آن خود کرده و برنده این انتخابات است .

عمران خان اکثریت قاطع آراء را کسب نکرده و باید برای تشکیل کابینه ائتلاف تشکیل دهد.

مجلس ملی پاکستان دارای ۳۴۲ کرسی است که از این تعداد ۲۷۲ نفر با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و بقیه شامل۶۰ نفر از زنان و ۱۰ نفر از اقلیت ها براساس تعداد کرسی هایی که احزاب سیاسی در مجلس به دست آورده اند را احزاب تعیین می کنند.

انتخابات پارلمانی پاکستان روز چهارشنبه 3 اسد در سراسر این کشور برگزار شد .

 

کلیدواژه