حمایت دبیرکل سازمان ملل از برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان
(last modified 1397-05-06T03:46:56+00:00 )
اسد 06, 1397 08:16 Asia/Kabul
  •  حمایت دبیرکل سازمان ملل از برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان

دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان حمایت کرد و آن را گامی برای ثبات و دمکراسی در این کشور دانست.

به گزارش ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران این بیانیه را قرائت کرد و افزود، دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیسیون انتخابات پاکستان را به خاطر برگزاری این انتخابات و توجه به طرح های مثبت مربوط به آموزش و تلاش برای افزایش حضور زنان، افراد معلول و دیگر محرومان و همچنین حضور رای اولی ها در روند انتخابات تحسین می کند.

دوجاریک با بیان اینکه سازمان ملل متعهد می شود حمایت خود را از کمیسیون انتخابات ادامه دهد، خاطرنشان کرد، دبیرکل سازمان ملل امیدوار است دولت جدید در فراهم ساختن ثبات، دمکراسی و آینده ای خوب برای مردم پاکستان موفق باشد.

بر اساس اعلام نتیجه روز جمعه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان 115 کرسی نمایندگی مجلس ملی این کشور را از آن خود کرده و برنده این انتخابات است .

عمران خان اکثریت قاطع آراء را کسب نکرده و باید برای تشکیل کابینه ائتلاف تشکیل دهد.

مجلس ملی پاکستان دارای ۳۴۲ کرسی است که از این تعداد ۲۷۲ نفر با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و بقیه شامل۶۰ نفر از زنان و ۱۰ نفر از اقلیت ها براساس تعداد کرسی هایی که احزاب سیاسی در مجلس به دست آورده اند را احزاب تعیین می کنند.

انتخابات پارلمانی پاکستان روز چهارشنبه 3 اسد در سراسر این کشور برگزار شد.

 

کلیدواژه