اسد 07, 1397 08:56 Asia/Kabul
  • واکنش کشورهای مختلف به پیروزی تحریک انصاف پاکستان در انتخابات سراسری

با اعلام پیروزی تحریک انصاف پاکستان در انتخابات سراسری پارلمانی این کشور ، نمایندگان کشورهای چین ، ژاپن و افغانستان با ارسال پیامی پیروزی ' عمران خان ' را به وی تبریک گفتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، "گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین با ارسال پیام تبریک به«عمران خان» رییس تحریک انصاف پاکستان به خاطر پیروزی در انتخابات پارلمانی این کشور گفت، پکن همواره به دنبال بهبود و گسترش روابط با اسلام آباد است.

گنگ شوانگ افزود ،سخنان عمران خان مبنی بر اینکه ارتباط با چین یکی از اصول اصلی پاکستان است، موجب خرسندی پکن شد و دولت چین نیز تلاش می کند تا از طریق پروژه‌هایی ماننده کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان همکاری های دو کشور افزایش یابد.

وزارت خارجه ژاپن هم طی پیام تبریک به « عمران خان »  به خاطر پیروزی در انتخابات پارلمانی پاکستان اظهار امیدواری کرد ،  دولت جدید اسلام آباد تعاملات خوبی درعرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با ژاپن داشته باشد.

'عمر زاخیلوال' سفیر افغانستان در پاکستان نیز با انتشار پیام توییتری و عکسی از دیدار پیشین خود با 'عمران خان' رهبر تحریک انصاف پاکستان، پیروزی وی را در انتخابات اخیر پاکستان تبریک گفت.

براساس اعلام نتیجه روز جمعه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان،  تحریک انصاف پاکستان (PTI) به ریاست عمران خان 115 کرسی نمایندگی مجلس ملی این کشور را از آن خود کرد و پیروز انتخابات شناخته شد.

عمران خان اکثریت قاطع آراء را کسب نکرد و باید برای تشکیل کابینه ائتلاف تشکیل دهد.

انتخابات پارلمانی پاکستان روزچهارشنبه 3 اسد  درسراسر این کشور برگزار شد.

 

کلیدواژه