سنبله 28, 1395 13:59 Asia/Kabul
  • افشاگری درباره نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر

یکی از زندانیان بازداشتگاه امریکا در گوانتانامو، فاش کرد رژیم آل سعود در حوادث 11 سپتامبر نقش داشته است.

به گزارش امروز یکشنبه پرس تی وی، " قاسم عبدالله الشربی " از زندانیان بازداشتگاه امریکا در گوانتانامو گفت یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی قبل از حوادث یازده سپتامبر 2001 تلاش کرده است وی را برای انجام عملیات‌های تروریستی و خرابکارانه به کار بگیرد.

این زندانی گوانتانامو، در ادامه افزود یکی از اعضای خاندان پادشاهی عربستان با عوامل حملات یازده سپتامبر ارتباط داشته است. 

این زندانی گوانتانامو در حالی از نقش عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر پرده برداشت، که کنگرۀ امریکا اخیراً لایحه‌ای را تصویب کرده است که به اعضای خانوادۀ قربانیان حملات یازده سپتامبر اجازه می‌دهد در محاکم قضایی از مقامات سعودی به اتهام دست داشتن در این حملات شکایت و درخواست غرامت کنند.

قانون‌گذاران امریکایی در ماه ژوئیه 2016 میلادی، بخشی از گزارش کنگره را درباره حملات یازده سپتامبر، موسوم به گزارش «28 صفحه‌ای» که به مدت طولانی محرمانه باقی مانده بود، منتشر کردند که از روابط مشکوک میان هواپیماربایان و مقامات سعودی حکایت داشت.در این گزارش تصریح شده است، ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیما‌ربا که در حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشتند، از اتباع عربستان سعودی بوده‌اند. 

کلیدواژه