گوترش خواستار تحقیق درباره جنایت سعودی ها در "صعده" یمن شد
(last modified Fri, 10 Aug 2018 05:55:32 GMT )
اسد 19, 1397 10:25 Asia/Kabul
  •  گوترش خواستار تحقیق درباره جنایت سعودی ها در

دبیرکل سازمان ملل متحد تحقیق فوری درباره جنایت اخیر ائتلاف سعودی در یمن را خواستار شد.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد جمعه با محکوم کردن حمله روز پنجشنبه جنگنده های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن، خواستار تحقیق فوری و مستقل درباره این جنایت هولناک شد.

وزارت بهداشت یمن پنجشنبه شب اعلام کرد: براثر حمله روز پنج شنبه جنگنده های ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان به اتوبوس حامل کودکان یمنی در شهر «ضحیان» استان صعده، 50 نفر کشته و 77تن نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزارت دفاع و نیروهای مسلح یمن هم پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای در واکنش به جنایت جدید مزدوران سعودی در صعده، اعلام کرد: جنایت متجاوزان به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند.

در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است: در حالی که نیروهای یمنی در جنگ علیه متجاوزان بر اساس اصول و قوانین بین المللی جنگ رفتار می کنند، اما آن ها به صورت هدفمند، زنان و مردان یمنی را هدف قرار می دهند.

وزارت امور خارجه سوریه نیز حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان در صعده یمن را به شدت محکوم کرد.

همچنین جنبش انصارالله یمن و جنبش حزب الله لبنان هم با صدور بیانیه ای کشتار متجاوزان سعودی در صعده یمن را محکوم کردند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز جنایت روز پنج شنبه متجاوزان سعودی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی را به شدت محکوم کرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.